Public Relations Communication Program Receives International Accreditation from AQAS
We are proud to announce that the Public Relations Communication Program has officially received international accreditation from AQAS (Agency for Quality Assurance through Accreditation of Study Programs). This prestigious recognition is a testament to the program’s academic excellence, rigorous quality standards, and commitment to preparing students for success in the global field of public relations and communication.
AQAS accreditation ensures that the program meets internationally recognized benchmarks for higher education, including curriculum relevance, teaching quality, student support, and graduate outcomes. The accreditation strengthens the university's position as a leader in media and communication education and enhances the global reputation of its academic offerings.

Program Mission:
The College of Communication is committed to providing a teaching and learning environment that complies with local and international quality assurance standards. It is obliged to provide high-quality specialized educational programs in order to produce competent, talented and skillful media graduates, who are qualified for innovation and leadership, and capable of using digital communication technology. The college is devoted to promoting effective community collaboration and partnership in the field of media training and scientific research, in order to encompass the needs of labor market.
Program Learning Outcomes
Upon completion of the program, the graduates will be able to:
– Show an understanding of mass communication theories and concepts as applied to public
relations practice
– Use relevant methods and processes of mass communication in producing public relations materials.
– Integrate current media trends and critical approaches in promoting public relations programs.
– Appraise mass communication and public relations practices based on current underlying
principles, regulations, and standards.
– Create a collaborative public relations communication campaign that exemplifies the
processes of social and ethical responsibility.
|
السنة الأولى: الفصل الأول |
|||
|
رمز ورقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
|
(GE205) |
مقدمة في الذكاء الاصطناعي والذكاء الاصطناعي التوليدي |
3 |
- |
|
(GE201) |
الكتابة الأكاديمية المتقدمة والبلاغة في اللغة العربية 1 |
3 |
- |
|
MPR-1113 |
مدخل إلى الاتصال الجماهيري |
3 |
- |
|
MPR-1123 |
مدخل إلى العلاقات العامة |
3 |
- |
|
MPR-1153 |
مدخل إلى التصميم الجرافيكي |
3 |
- |
|
السنة الأولى: الفصل الثاني |
|||
|
رمز ورقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
|
MPR-1163 |
مدخل إلى الإعلام الجديد |
|
- |
|
GES103 |
مجتمع الإمارات |
3 |
- |
|
MPR-1413 |
التحرير الإعلامي والرقمي |
3 |
- |
|
MPR-1133 |
نظريات الاتصال |
3 |
MPR-1113 |
|
MPR1183 |
مدخل الى الإحصاء |
3 |
- |
|
الفصل الصيفي اختياري |
|||
|
السنة الثانية: الفصل الثالث |
|||
|
رمز ورقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
|
MPR-3223 |
الرأي العام والدعاية |
|
- |
|
MPR-2353 |
وسائل الإعلام في دولة الإمارات |
3 |
- |
|
MPR-2433 |
Media Translation |
3 |
|
|
MPR-2213 |
أخلاقيات الإعلام وتشريعاته |
3 |
- |
|
MPR-2713 |
الاتصالات التسويقية المتكاملة |
3 |
MPR-1123 |
|
السنة الثانية: الفصل الرابع |
|||
|
رمز ورقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
|
GES204 |
الابتكار وريادة الأعمال والاستدامة |
3 |
- |
|
(GE202) |
الكتابة الأكاديمية المتقدمة والبلاغة في اللغة العربية 2 |
3 |
- |
|
MPR-2673 |
Web and Multimedia(اختياري) |
3 |
- |
|
(GE206) |
مقدمة في تقنية المعلومات |
3 |
- |
|
MPR-2443 |
Media writing in English (اختياري) |
3 |
- |
|
الفصل الصيفي اختياري |
|||
|
السنة الثالثة: الفصل الخامس |
|||
|
رمز ورقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
|
MPR-4553 |
إدارة الفعاليات |
3 |
MPR-1123 |
|
MPR-3613 |
التصوير الرقمي |
3 |
- |
|
MPR-3633 |
إنتاج المواد السمعبصرية للعلاقات العامة |
3 |
- |
|
MPR-3323 |
الإعلام العربي والدولي( اختيارى) |
3 |
- |
|
MPR-3643 |
التصميم الجرافيكي المتقدم |
3 |
MPR-1153 |
|
السنة الثالثة: الفصل السادس |
|||
|
رمز ورقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
|
MPR-3233 |
مناهج بحوث الاتصال |
3 |
MPR-1183 |
|
MPR-4523 |
الإعلام وإدارة الازمات |
3 |
- |
|
-MPR-3753 |
الإعلان وسلوك المستهلك (اختياري) |
3 |
- |
|
MPR-3533 |
إدارة المؤسسات الإعلامية |
3 |
- |
|
MPR-3723 |
التسويق الاجتماعي والرقمي (اختيارى) |
3 |
MPR- 2713 |
|
الفصل الصيفي اختياري |
|||
|
السنة الرابعة: الفصل السابع |
|||
|
رمز ورقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
|
MPR-4513 |
إدارة العلاقات العامة |
3 |
MPR-1123 |
|
MPR-4573 |
البروتوكول والإتيكيت |
3 |
MPR-1123 |
|
MPR-4423 |
الكتابة للعلاقات العامة |
3 |
MPR-1123 |
|
MPR-4563 |
حملات الاتصال في العلاقات العامة |
3 |
MPR-1123
|
|
MPR-4813 |
التدريب الميداني |
3 |
بعد إنهاء 84 ساعة معتمدة |
|
السنة الرابعة: الفصل الثامن |
|||
|
رمز ورقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
|
MPR-4623 |
Online Public Relations |
3 |
MPR-1123 |
|
MPR-4663 |
إنتاج المواد الإعلامية للعلاقات العامة |
3 |
MPR-3633 |
|
MPR-4713 |
تطبيقات الذكاء الاصطناعي في العلاقات العامة |
3 |
MPR-1123 |
|
MPR-4313 |
International Public Relations |
3 |
MPR-1123 |
|
MPR-4913 |
مشروع التخرج |
3 |
بعد إنهاء 102 ساعة معتمدة |
|
الفصل الصيفي اختياري |
|||
|
مجموع الساعات المعتمدة (120ساعة معتمدة) |
|||
Admission and Registration Requirements
Graduation Requirements
To obtain a bachelor’s degree in Mass Communication in Public Relations, a student has to successfully complete 126 credit hours, with a minimum grade point average (GPA) of 2.00 out of 4.00.
The career options for graduates of the program in the United Arab Emirates are many and diverse. Due to the high demand and job vacancy availabilities in the labor market, the study of public relations and mass communication in general has become one of the most attractive and popular university disciplines in recent years within the UAE. This demand has resulted in many job opportunities in many public service and private sector institutions that are concerned with public relations, for example: