Public Relations Communication Program Receives International Accreditation from AQAS
We are proud to announce that the Public Relations Communication Program has officially received international accreditation from AQAS (Agency for Quality Assurance through Accreditation of Study Programs). This prestigious recognition is a testament to the program’s academic excellence, rigorous quality standards, and commitment to preparing students for success in the global field of public relations and communication.
AQAS accreditation ensures that the program meets internationally recognized benchmarks for higher education, including curriculum relevance, teaching quality, student support, and graduate outcomes. The accreditation strengthens the university's position as a leader in media and communication education and enhances the global reputation of its academic offerings.
Program Mission:
The College of Communication is committed to providing a teaching and learning environment that complies with local and international quality assurance standards. It is obliged to provide high-quality specialized educational programs in order to produce competent, talented and skillful media graduates, who are qualified for innovation and leadership, and capable of using digital communication technology. The college is devoted to promoting effective community collaboration and partnership in the field of media training and scientific research, in order to encompass the needs of labor market.
Program Learning Outcomes
Upon completion of the program, the graduates will be able to:
– Show an understanding of mass communication theories and concepts as applied to public
relations practice
– Use relevant methods and processes of mass communication in producing public relations materials.
– Integrate current media trends and critical approaches in promoting public relations programs.
– Appraise mass communication and public relations practices based on current underlying
principles, regulations, and standards.
– Create a collaborative public relations communication campaign that exemplifies the
processes of social and ethical responsibility.
متطلبات البرنامج
مساقات التعليم العام الإجبارية.
متطلبات التعليم العام الإجبارية (18ساعة معتمدة) |
||||
# |
رقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
1 |
(GE203) |
مجتمع الإمارات |
3 |
- |
2 |
(GE201) |
الكتابة الأكاديمية المتقدمة والبلاغة في اللغة العربية 1 |
3 |
- |
3 |
(GE202) |
الكتابة الأكاديمية المتقدمة والبلاغة في اللغة العربية 2 |
3 |
- |
4 |
(GE204) |
الابتكار وريادة الأعمال والاستدامة |
3 |
- |
5 |
(GE206) |
مقدمة في تقنية المعلومات |
3 |
- |
6 |
(GE205) |
مقدمة في الذكاء الاصطناعي والذكاء الاصطناعي التوليدي |
3 |
- |
متطلبات البرنامج الإجبارية والاختيارية والتخصص
متطلبات البرنامج الإجبارية (63ساعة معتمدة) |
||||
# |
رقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
1 |
MPR-2353 |
وسائل الإعلام في دولة الإمارات |
3 |
- |
2 |
MPR1183 |
مدخل الى الإحصاء |
3 |
|
3 |
MPR-1113 |
مدخل إلى الاتصال الجماهيري |
3 |
- |
4 |
MPR-2713 |
الاتصالات التسويقية المتكاملة |
3 |
MPR-1123 |
5 |
MPR-1413 |
التحرير الإعلامي والرقمي |
3 |
- |
6 |
MPR-1133 |
نظريات الاتصال |
3 |
MPR-1113 |
7 |
MPR-1153 |
مدخل إلى التصميم الجرافيكي |
3 |
- |
8 |
MPR-2213 |
أخلاقيات الإعلام وتشريعاته |
3 |
- |
9 |
MPR-2433 |
Media Translation |
3 |
|
10 |
MPR-3223 |
الرأي العام والدعاية |
3 |
- |
11 |
MPR-3233 |
مناهج بحوث الاتصال |
3 |
MPR- 1183 |
12 |
MPR-3613 |
التصوير الرقمي |
3 |
- |
13 |
MPR-1123 |
مدخل العلاقات العامة |
3 |
- |
14 |
MPR-1163 |
مدخل إلى الإعلام الجديد |
3 |
- |
15 |
MPR-3643 |
التصميم الجرافيكي المتقدم |
3 |
MPR-1153 |
16 |
MPR-3633 |
إنتاج المواد السمعبصرية للعلاقات العامة |
3 |
- |
17 |
MPR- 4563 |
حملات الاتصال ( في العلاقات العامة) |
3 |
MPR-1123 |
18 |
MPR-4523 |
الإعلام وإدارة الأزمات |
3 |
- |
19 |
MPR-3533 |
إدارة المؤسسات الإعلامية |
3 |
- |
20 |
MPR-4813 |
التدريب الميداني |
3 |
إنهاء 90 ساعة معتمدة |
21 |
MPR-4913 |
مشروع التخرج |
3 |
إنهاء 105 ساعة معتمدة |
متطلبات البرنامج الاختيارية (15 ساعة معتمدة) |
||||
# |
رقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
1 |
MPR-3323 |
الإعلام العربي والدولي |
3 |
- |
2 |
MPR-2443 |
Media Writing in English |
3 |
|
MPR-3753 |
الإعلان وسلوك المستهلك |
3 |
- |
|
4 |
MPR-4733 |
استراتيجيات الإقناع |
3 |
- |
5 |
MPR-4543 |
الاتصال المؤسسي |
3 |
-
|
6 |
(MPR 4143) |
المجتمعات الافتراضية |
3 |
|
7 |
MPR3313 |
Regional and International Organizations |
3
|
- |
8 |
MPR-3723 |
التسويق الاجتماعي الرقمي |
3 |
MPR- 2713
|
9 |
MPR2448 |
Web and Multimedia |
3 |
- |
متطلبات التخصص الدقيق الإجبارية (24 ساعة معتمدة) |
||||
# |
رقم المساق |
اسم المساق |
الساعات المعتمدة |
المتطلب السابق |
1 |
MPR-4423 |
الكتابة للعلاقات العامة |
3 |
MPR-1413 |
2 |
MPR-4513 |
إدارة العلاقات العامة |
3 |
MPR-1123 |
3 |
MPR-4331 |
International Public Relations |
3 |
MPR-1123 |
4 |
MPR-4573 |
البروتوكول والإتيكيت |
3 |
MPR-1123 |
5 |
MPR-4663 |
إنتاج المواد الإعلامية للعلاقات العامة |
3 |
MPR-3633 |
6 |
MPR-4553 |
إدارة الفعاليات |
3 |
MPR-1123 |
7 |
MPR-4623 |
Online Public Relations |
3 |
MPR-1123 |
8 |
MPR-4723 |
تطبيقات الذكاء الاصطناعي في العلاقات العامة |
3 |
MPR- 1123 |
Admission and Registration Requirements
Graduation Requirements
To obtain a bachelor’s degree in Mass Communication in Public Relations, a student has to successfully complete 126 credit hours, with a minimum grade point average (GPA) of 2.00 out of 4.00.
The career options for graduates of the program in the United Arab Emirates are many and diverse. Due to the high demand and job vacancy availabilities in the labor market, the study of public relations and mass communication in general has become one of the most attractive and popular university disciplines in recent years within the UAE. This demand has resulted in many job opportunities in many public service and private sector institutions that are concerned with public relations, for example: